Orice reclamație privind starea produselor livrate către Client în format fizic va fi adusă la cunoștința Vânzătorului în maximum 48 de ore de la primirea acestora, telefonic sau prin e-mail la adresa: atelierulcuunelte@yahoo.com, urmând ca firma să soluționeze reclamația în cel mai scurt timp posibil.
În cazul în care produsele nu se pot livra sau integritatea le este afectată pe parcursul livrării, clientul poate cere returnarea sumelor încasate deja de ATELIERUL CU UNELTE SRL, dar nu și despăgubiri suplimentare. Valoarea maximă a obligațiilor Vânzătorului față de orice Client în cazul nelivrarii sau livrarii necorespunzatoare a unui colet/produs este valoarea sumei încasate de la Client pentru respectiva comanda.
În cazul în care Clientul se răzgândește asupra achiziției produselor, în termen de maxim 14 zile de la primire, poate returna pachetul în aceeași condiție în care l-a primit, urmând ca vânzătorul să restituie sumele încasate anticipat după ce constată că produsele au fost restituite în aceeași stare în care au fost vândute.
În cazul solicitării rambursării sumelor plătite la cumpărare, în măsura în care produsul returnat îndeplinește condițiile de retur, banii vor fi restituiți în contul cumpărătorului mai puțin cheltuiala de transport ce va fi reținută într-un termen de maxim 14 zile calendaristice.
Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in termen de 14 zile de la primirea cererii de retur.
* Produsul returnat trebuie să fie în aceeasi stare în care a fost livrat, în ambalajul original (inclusive cantitatea acestora), cu toate accesoriile aferente, fără a prezenta urme de uzură, modificare sau utilizare, atât în cazul produsului cât și a accesoriilor ce îl însotesc, împreună cu documentele originale care l-au insotit (factura fiscală sau instrucțiunile după caz).
La primirea returului, coletul va fi verificat pentru a se constata dacă îndeplinește condițiile mai sus menționate. În caz contrar, returul va fi refuzat. Astfel, vor fi refuzate coletele care conțin produse în altă stare decât cea în care au fost livrate, cele a caror returnare nu a fost notificată în prealabil, precum și cele care conțin produse deteriorate în timpul transportului ca urmare a ambalării necorespunzătoare.
Politica de returnare
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Atelierul cu Unelte S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin telefon.
Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract..
Pentru a trimite un produs la retur te rugam sa urmezi pasii de mai jos:
1. Citeste termenii si conditiile aflate mai jos.
2. Apeleaza numarul de contact: 0730557363
3. Dupa ce ai primit confirmarea de trimitere te rugam sa trimiti produsele prin intermediul firmei de curierat DPD Courier la adresa indicata de colegii nostri.
Plata transportului pentru produsele trimise (retur) este in sarcina dumneavoastra.
4. Noteaza pe scrisoarea de transport (AWB) numarul si seria facturii precum si denumirea produsului. Coletele care nu au trecut pe AWB ) numarul si seria facturii precum si denumirea produsului., cele de care nu am fost instiintati ca au fost trimise si cele cu cu ramburs (sistem de expediere conform caruia destinatarul este obligat, la primire, sa achite expeditorului contravaloarea aferenta) nu vor fi receptionate!
5. Dupa ce produsele au ajuns la noi si au fost verificate vei fi contactat/a privind desfasurarea si finalizarea acestei proceduri.
Obligatiile care revin Atelierul Cu Unelte S.R.L.
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard).
Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in termen de 14 zile de la primirea cererii de retur.
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt inmanate Atelierul Cu Unelte S.R.L. prin intermediul unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Produse excluse, fara drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
Solicitarile de retur se notifica completant formularul de retur aici in termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Mentiune
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor duce la refuzarea returului.
Politica de returnare
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014: consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 calendaristice zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile calendaristice de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor
Atelierul Cu Unelte S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport daca livrarea s-a facut prin alte metode decat cea standard oferita de Atelierul Cu Unelte S.R.L.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (de preferat in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si doar in cazul contractelor la distanta ( orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanta, panala si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.